8 Eylül 2011 Perşembe

TİRE'NİN MEŞHUR PAZARI

  
 Tire İzmir’in bir ilçesidir. Küçük bir yerleşim yeri olduğu için alışveriş yapacak yerlerin de sayısı sınırlı oluyor. Gezip görülmesi gereken doğayla büsbütün çok güzel yerler var ama. Birazcık halkı boğazlarına da çok düşkün olduğu için nerdeyse her yer restaurant.(ben diyorum benim genimde var azcık boğazıma düşkünlük diye kimse inanmıyor J)Yemek konusunda hiçbir sıkıntı çekmezsiniz. Tire deyince, akla İzmir ve civarında o çok meşhur olan ot yemekleri gelmeli. Öylesine lezzetli ve hiçbir yerde bulamayacağınız bir kalitede. Her şey organik çünkü hep yakın köylerden kendi mahsulleri olan ürünler geliyor pazara. Ayrıca Tire salı günleri kurulan pazarı ile ünlüdür, bu pazar Türkiye’nin en büyük açık pazarlarından biri olma özelliği taşımakta. Tire’nin tüm sokakları salı günü pazar yerine dönüşmekte. Bu pazarda yerel sebzelerden, yerel meyvelere; kıyafetten, elektronik eşyalara, birçok ürünü bulmak mümkündür. Uzun zamandır bende pazarı gezememiştim hemen Salı günü sabah erken den attım kendimi sokaklara ve ne kadar büyük olduğunu unutmuşum. Pazarı gezerken hem çok yoruldum hem de gözümü ürünlerden alamadım. En çok pazarda çeyiz eşyaları göze batıyor hep el işçiliği ve ödemiş ipekleri var. Pazarı gezerken bir bilgide edinmiş oldum. İzmir den, Kuşadası’ndan, Ödemişten pazarı gezmek için günlük turlar yapmışlar.










 

2 yorum:

  1. pazarları çok seviyorum hele kasaba pazarları şahane.ödemişin kadınlar pazarı vardı.o duruyor mu acaba?

    YanıtlaSil
  2. Bende sana katılıyorum canım kasaba pazarları gerçekten çok güzel oluyor.Ödemiş'te kurulan Kadın El Sanatları Pazarı'da duruyormus benimde fazla bilgim yoktu ama senın sayende biraz araştırdım.Cumartesi günleri oluyormuş.El dokumaları,ipek kumaş,iğne oyaları agırlıklıymış kesinlikle görülmesi gereken bir yer galiba en kısa sürede gidecegim.

    YanıtlaSil